Tekstovi o New age filozofiji i činjenice oko nastanka tog pokreta, preuzeti su ili interpretirani iz knjige "Proroci Novoga doba" fra. Josipa Blaževića u izdanju Teovizije








utorak, 23. veljače 2010.

Vodenjaku ususret (III)

...
Swami Brahamajnanananda:
Duhovni put, putovanje unutrašnjeg života, je proces koji traje cijeli život. Samo ako ste spremni proći kroz tako dugotrajno učenje i odricanje, dobit ćete pravog učitelja. Prema tome, prvo duboko uđite u sebe i provjerite želite li da vas duhovni učitelj vodi do kraja života i jeste li u stanju slušati ga potpuno i od sveg srca. Ako osjećate da možete slijediti učitelja vjerno i odano i svoj život posvetiti njegovom putu, onda će vam učitelj obavezno doći. Ako osjećate da ne možete živjeti bez unutrašnjeg mira, bez unutrašnje radosti, bez živog vodstva Boga kroz duhovnog učitelja- sasvim sigurno ćete brzo steći duhovnog učitelja. Nijedan tragalac za istinom neće ostati bez učitelja ako mu je on zaista potreban. Nažalost, danas je mnogo onih koji poziraju kao gurui, ali nisu nadišli seksualne instinkte i nižerazredne porive pa teže za svjetovnom moći, slavom i novcem. Istinski guru nikada se ne služi lažnom propagandom. natprirodne moći on tretira kao prljavštine, a ako nehotice i sam čini čuda, to ne proizlazi iz ega jer on nema ograničeno "Ja".

Mnogi ljudi stagniraju u duhovnom razvoju jer zbog svog ponosa (samovažnosti) ne žele priznati neophodnost gurua. treba shvatiti da je spiritualni napredak izuzetno težak i uz podršku i milost istinskog gurua, a bez nje tragalac nema nikakve šanse (osim ako je rođen kao savršeni yogi ili božanska inkarnacija). Drugi opet mijenjaju gurue kao što mijenjaju odjeću. takvi nikada ne kopaju bunar na jednome mjestu dovoljno duboko da bi našli vodu kojom će ugasiti žeđ. Odbaci lažne gurue i prihvati jednog ali vrijednog.


Da, uistinu, duhovni put je put koji nema kraja, koji traži svjesnost i spremnost na odricanje i učenje, koji zahtjeva širom otvorene oči i uši, to je put koji mora prestati biti put i postati način života. U tome se bespogovorno slažem s guruima i učiteljima, no tu je slaganju kraj.
U svim svjetskim religijama postoje "vođe", "učitelji", "pastiri"...Pa tako i mi kršćani imamo svećenike koji su na neki način nama ono što su istočnjacima (i new agerima) gurui. Svi vjernici trebaju u određenim fazama svojih života (ili cijeloga) neko duhovno i moralno vodstvo za rješavanje svojih dilema, pokoji mudar savjet i podršku od onih snažnijih i iskustvenijih, pa od tuda i potreba za tim vođama i "posrednicima" u religiji, ali ono što uvelike razlikuje kršćansko poimanje duhovnoga učitelja i istočnjačko, je upravo u doživljaju koji istočnjacima nameće gurua kao neophodno božanstvo kojega se mora obožavati i služiti mu, inače ništa od spasenja. Iz vlastitog iskustva i osobnog doživljaja mogu reći da nikada niti od jednog svećenika (izuzmimo sada ekstremne sekte i društva) nisam čula štogod slično i takvo tumačenje potrebnosti gurua mi zvuči kao ucjena klanjanjem njemu i obožavanjem njegove osobe kako bi na vas razlio Božju milost, i nikako mi nije jasno kako bi netko bliz Bogu mogao uvjetovati vam time išta a kamoli spasenje.

Mogli bismo se sada (u svjetlu istoka) zapitati -A što je s Isusom Kristom? Nije li on zahtjevao isto od svojih učenika? Nije li On rekao da u kraljevstvo nebesko možemo samo po njemu doći? - Da, rekao je tako ali On je sam Bog koji je sišao na zemlju! Nije božanska inkarnacija, niti prosvjetljeni čovjek, niti veliki guru...ON JE SAM BOG! Time je sve to kako gurui sebe interpretiraju i što traže od svojih sljedbenika te činjenica da se izjednačavaju s Njime, još strašnija! Sebe, malog, grešnog čovjeka, izjednačiti s Bogom koji je otkupio cijeli svijet?!? Pa... kako?

Broj komentara: 10:

  1. poštovana kolegice u duhu Isusa Krista!

    Oduševljen sam Vašim blogom i jedva čekam da nam otkrijete opasnosti kojima istočnjačka filozofija i yoga vrebaju našu nevinu dječicu!

    Bog i Hrvati!

    OdgovoriIzbriši
  2. ma mislim da vrlo plitko gledate na vrijednosti i postignuća drugih, ljudi su ostavili itekakve tragove i zadužili čovječanstvo a ti se nađeš shodno pljuvati po svemu sto nisi ti, "tko nema grijeha neka baci kamen prvi" pa što je sa pedofilijom u kršćanstvu, što je sa misionarskim položajem, što je sa ubijanjem koja su konkvistadori učinili u ime Krista, što je sa spaljivanje vještica.. ne kažem da kršćanstvo nije ipak dobra sila na svijetu ali djevojko .. pometi prvo ispred svojih vrata prije nego što počneš da sereš drugima.. pitam se kad se netko toliko puno trsi dokazati da je samo on u pravu nije li u tome sjeme sopstvene sumnje u ono što bi htio da vjeruje.. i tako.. od kud tolika gorčina, imaš li ti djecu, šta li njima pričaš !? Voliš li ti nekog, ili bar sebe!?

    OdgovoriIzbriši
  3. http://vimeo.com/9498000

    OdgovoriIzbriši
  4. ej nepismena, Swami Brahmajananda a ne Brah(a)majananda... ha ha ha.. " SJEDI 1 !"

    OdgovoriIzbriši
  5. Niti jedno niti drugo, već Brahmajnanananda.

    Sastavljeno od:

    Brahma = Bog, stvoritelj
    Jnjana = znanje
    ananda = blaženstvo

    Čisto da pljuvačnica kod gospođe Žulaj bude mrvicu vjerodostojnija.

    Nek se smiluje jaganjac Božji na sve koji sagriješe bahatošću, neznanjem, mržnjom, iznošenjem tendencioznih neistina a pretvaraju se da su sveci puni ljubavi :)

    OdgovoriIzbriši
  6. hvala na ukazivanju greške brahma, biti će ispravljeno ;)

    vidim da je pokoji post pobudio zanimanje, iako mi se čini da je prisutna velika doza sarkazma, neću si s time razbijati glavu, dovoljno je saznanje da se za dobrim konjem praši :D

    dragi brahma, u meni baš nema niti trunke gorčine niti osobne sumnje, kako u ono u što i Koga vjerujem, tako ni u mene samu.

    način na koji se obraćate i komentirate jako mi je poznat, no ni u to ne želim dublje ulaziti :)

    ovim blogom nemam namjeru dokazivati ikome išta, osobito tko je "u pravu" ili nije. moje je pravo pisati o temama koje me okupiraju osobito radi same sebe. hoće li to netko čitati ili ne, manje je važno. Možda netko i nađe pokoju korisnu informaciju ovdje, možda se samo dođe malo nasmijati i oraspoložiti piskaranjem "fanatične" kršćanke, kako god bilo dobro je dok su osmjesi na licima :)

    ono što nije dobro je da se uzrujavate i to oko neke virtualke (mene) koja vama nije baš ništa, i zato savjetujem da ne čitate dalje jer mi nije cilj ikome narušavati mir, osobito jer i sama znam kako je trnovit put do postizanja istoga.

    za sada, većina ovih tekstova (o new ageu i kako je počeo) su preuzeti iz časopisa i knjiga "struke" s informativnim ciljem, namjenjen onima koje takve stvari zanimaju. nikako s ciljem provociranja ikoga jer je to ružno.

    od srca hvala na zanimanju za ovaj blog i do skorog čitanja. :))

    OdgovoriIzbriši
  7. ma ok, lijep odgovor i hvala, ali brate meni žao da netko tako govori o Rudolfu, još ako mi popljuješ i Getea, i Viktora Schaubergera.. fakat . čemu to ? Nemoj plz. :-(
    Pa par mojih frendova su župnici, i ja sam išao kod Linića na Kaptol itd.. i ima on karizmu ali zar ne može netko biti dobar i super a u nekom trenutku u nekim stvarima ipak malo previše brijati, recimo isto jedna smjernica da vidiš da li je netko ok ili nije, kad duhovno raste on vremenom dobiva to da je karakter isti ali puno prije dolazi ponovno u svoju ravnotežu, osobnost je ista, vatrena, snažna, i uvijek ti pobjeđuje jači, ne mora on biti nužno u pravu.. zar ne !?

    OdgovoriIzbriši
  8. .. tako da dok god ti stoji ovaj post, on je za mene nekako šamari napada osobu koju na neki način cijenim, i kontaktirao sam par antropozofskih društava da te možda oni zamole da to prepraviš ili dignu neku tužbu, ako ni to ne upali.. a onda valjda ništa... tebi na 'čast' i vjeru.. do tad djevojko.. samo me rastužuješ

    OdgovoriIzbriši
  9. Podne

    Gle, trešnjin cvijet
    prosut nebom zavodi
    zemlju i sunce.

    OdgovoriIzbriši
  10. Pozdrav svima. Sasvim slučajno sam se našla na ovom blogu, no opet s druge strane ne vjerujem u slučaj. Pročitala sam sve teme bloga. Vlasnici bloga sve čestitke! Jako cijenim slobodu razmišljanja kao i izražavanja. Sve nam je dozvoljeno vidjeti, analizirati, a što ćemo od toga za sebe zadržati sloboda je svakog pojedinca.
    Mudrost je obznanjena malenima da bi postidila velike:)

    OdgovoriIzbriši