James Redfield je također jedan od glasnika novog doba koji New age svjetonazor ( i ideje) razvija u svom djelu "Celestinska proročanstva" kroz 9 uvida ("prosvjetljenja") i nameće ga kao novo evanđelje koje poziva na «buđenje» radi osvješćivanja našeg «duhovnog puta». Baza tih tzv. uvida je gnostična magijsko-okultna a premazana psihologijom, kvantnom fizikom, orjentalnim svjetonazorima...
1. Kritična masa
Prvi uvid («prosvjetljenje») događa se kada postanemo svjesni podudarosti u našem životu. To tajanstveno zbivanje ukazuje da našim životom «upravlja neka neobjašnjiva sila». Taj uvid pretpostavlja razvijanje «intuicije» ili predosjećaja. Kako tumači R. Broj pojedinaca koji doživljavaju to iskustvo istodobno, dosegao je «kritičnu masu». U ljudskoj kulturi dolazi do novog duhovnog buđenja koje je pokrenula «kritična masa» čiji se život smatra kao duhovni razvoj postignut neovisno o religiji, vlastitim «intuitivnim vodstvom» i duhovnim «vodičima».
2. Duže sada
Drugi uvid govori o tome kako su svijet odaslani istraživači znanstvenici da bi otkrili značenje ljudskog života na ovom planetu. Nakon nezadovoljavajućeg religijskog odgovora, pitanje smisla povjereno je znanstvenicima koji u istom loncu kuhaju fiziku, psihologiju, okultizam, misticizam i religiju iz čega su dobili čušpajz duhovnosti poznat kao New age.
3. Sveta energija
Treći uvid govori o «svetoj energiji» kojoj pripada sve što postoji. Sve je energija i uskoro ćemo ju svi moći opažati. Vegetarijanci lakše zapažaju tu energiju jer «hrana je prvi način stjecanja energije» i «kako bi u potpunosti upili svu energiju iz hrane, hranu treba poštivati...»
Kult hrani iskazuje se kroz molitvu. Tom teorijom R. Tumači i kršćansku molitvu prije jela, naime, nije stvar samo u zahvali već treba jelo učiniti svetim iskustvom kako bi energija iz hrane ušla u tijelo (kome se onda mi to zapravo molimo? Hrani? Energiji? Podsjetimo se Božjih riječi «Nemaj drugih bogova uz mene»). Tim energijama mi možemo ovladati i utjecati na događanja oko nas.
4. Borba za energiju
Nakon objave trećeg uvida da je sve što postoji energija, četvrti kaže da nas ta energija, ili svemir održava i da ona odgovara na naša traženja (aludira li on to na inteligentnu energiju?).
Obzirom da smo otkinuti od tog izvora energije tražimo način kako povećati svoju osobnu energiju i psihološki je krademo drugima kroz nesvjesnu borbu manipulacijama ili prisiljavanjem drugih da na nas obrate pozornost i tako nam daju energiju. «Punimo se na račun drugih i to nas pokreće».
Iako ovaj uvid može zazvučati logično, veliki broj ljudi se stvarno «hrani» tuđom «energijom», neoprezno je u potpunosti preuzeti ovo kao istinu jer bi svijetom uskoro hodalo mnoštvo paranoika.
5. Poruka mistika
Peti uvid objašnjava mistično iskustvo kroz izmjenjeno stanje svijesti («99% stvarnosti je nevidljivo, a naša nesposobnost da prihvatimo tu nevidljivu stvarnost, posljedica je niske razine svijesti») koje omogućuje razvijanje intuicije, sagledavanje budućnosti (vidovitost) kao i mnoge druge parapsihološke fenomene. Ta spoznaja predstavljena je kao «kozmički osjećaj» koji čovjekovu energiju uzdiže na više vibracije. Takvo iskustvo, prema R., vodi povezivanju s božanskom unutarnjom energijom i traženju istine unutar sebe, ono naravno uključuje i ideje o prijašnjim životima tj. reinkarnaciji.
Isto tako tumači da kada ovladamo mističnim iskustvima, biti ćemo sposobni izvor energije koristiti po volji.
Ovakva teorija evolucije ne ostavlja mjesto osobnome Bogu, pa naravno, ni pojmu grijeha, a ipak R. sugerira kako bi crkva umjesto evanđelja, ili uz evanđelje, mogla prihvatiti i poučavati uvide. Smiješno.
6. Prošlost
Što duže smo prikopčani na spomenuti izvor energije (ovo me neodoljivo asocira na film «Avatar»), to nam ona više nedostaje kada se, zbog stresa npr., iz nje iskopčamo. Tada počinjemo krasti tuđu energiju. Kada si osvjestimo taj proces, naša je veza stalnija i sposobni smo otkriti vlastitu stazu duhovnog razvoja, tj, razvijati osjećaj svrhe ili smisla života. Dakle, šesti uvid pomaže ljudima da spoznaju svoju svrhu, svrhu boravka na zemlji koja se razlikuje od one predstavljene u evanđelju. Naravno, intuitivna vodstva ili duhovni vodiči se podrazumijevaju na stazi koja vodi ka «prosvjetljenju»
Osim toga, šesti uvid otkriva da se misao Istoka i Zapada može spojiti u višu istinu a ona vodi samouzdizanju (potpuna suprotnost poniznosti koju Isus propovijeda).
7. Pridruživanje toku
Kada si čovjek posvijesti svoju misiju na zemlji, on unapređuje «tok podudarnosti» i prepušta se njihovom vodstvu.
O ljubavi R. kaže «to je osjećaj koji je prisutan kad je čovjek povezan s energijom koja mu je dostupna u svemiru». Ovdje on zanemaruje ljubav kao voljni moralni čin (kako se tumači u kršćanstvu) već ju svodi na puki osjećaj, i, nasuprot kršćanstvu koje ističe efektivan čin te ljubavi, R. ju tumači kao isključivo afektivnom.
(Ljubav nije neki sladunjavi osjećaj, ona je puno veća od toga, djelotvorna, ona je čin bezuvjetnog predanja i žrtve a uzor i mjera takve ljubavi je upravo Krist.)
8. Međusobna etika
Osmi uvid kaže ako želimo postići češće pojavljivanje podudarnosti koje nas usmjeravaju na pravi put, moramo povećavati duhovno uzdizanje svake osobe koja nam se pojavi na životnom putu.
9. Rađanje kulture
Najinteresantnije u devetom uvidu je suprotstavljanje obiteljima s većim brojem djece tumačeći kako ne bi trebalo donositi djecu na svijet osim ako ne postoji najmanje jedna osoba koja se može punom pažnjom posvetiti svakom djetetu.
Deveti uvid kaže da će, kad čovjek dosegne ispunjenje svoje duhovne svrhe, tehnologija biti toliko napredna da će sve biti automatizirano pa ćemo se moći posvetiti isključivo svome duhovnom razvoju. Taj razvoj će nas toliko uzdignuti da ćemo i svoja tijela preobraziti u duhovno obličje (čini se kao da aludira na uskrsnuće tijela??) sjedinjujući ovozemaljski s onostranim dokidajući ciklus reinkarnacije.
Isto tako taj uvid predskazuje da će ljudi dragovoljno smanjiti svoj broj na zemlji «kako bi svi mogli živjeti na najjačim i najljepšim mjestima».
U tom zlatnom novom dobu jedino «evanđelje» koje će se još propovijedati biti će «Deset uvida».
Redfield odlučno ističe kako njegovih «Deset uvida» (sada već postoji 11 a u pripremi je i 12) pojašnjavaju istinu Crkve i pokazuju što Sveto pismo u stvari znači. Već pomalo dosadno (obzirom na sve one koji su i prije njega za sebe to tvrdili) i on se predstavlja kao novi egzegeta Svetog pisma. Ono fascinantno je da ljudi poput njega, koji nisu niti upoznali Sveto pismo i Istinu koju ono donosi, sebe smatraju rijetkima koji ga znaju protumačiti ispravno.
Prema onome što R. navodi kao tumačenje Biblije i Isusa Krista (priča o energiji koja je ispunila i promijenila grupu ljudi i isticanje kako je Isus rekao da ćemo činiti i veća djela nego ih je činio on) jasno je da rukopis nudi gnostičke i okultne tehnike za ostvarenje onoga što je sadržano u Bibliji (!!!).
Prema R. Isus je primjer povezivanja s tom energijom, on je povećao svoju «energetsku vibraciju» na tu razinu da je postao toliko lagan da je mogao hodati po vodi...
«Cijele skupine ljudi kada dosegnu određeni nivo postati će nevidljivi onima koji su još uvijek na na nižem nivou (...) a to će označiti da prelazimo zapreku između ovoga života i onoga svijeta iz kojega smo stigli i u koji odlazimo kad umremo...» Naime, Isus je prešao tu zapreku i pokazao kako se to radi a ako se povežemo s tim istim izvorom, možemo i sami, polako krenuti tim putem.
Ovdje bi se u obranu ove teorije moglo reći kako R. zapravo na «moderan» način priča o putu svetosti kojim bismo svi trebali poći slijedeći Krista, čak se jako u svojim fikcijama oslanja na uskrsnuće tijela, no, gdje su u toj priči ljubav, milosrđe, milost Božja, grijeh... Vrlo spretno je izbjegao sve ono što bi moglo zazvučati teško i kao bilo kakva odgovornost pred Stvoriteljem, a time i zanemario dvije najvažnije zapovijedi: «ljubi gospodina Boga svoga, svim srcem svojim i svom dušom svojom» i «ljubi bližnjega svoga kao samoga sebe», bez čijeg obdržavanja niti jedan neće u nebo, ili prigodnim riječnikom, zavibrirati dovoljno visokom frekvencijom da bi stigao tamo od kuda je došao.
Kako čovjek voli sebe praviti pametnim i uzdizati se kao poznavatelj istine i velikodušni djelitelj prosvjetljenja...Ali što će biti s tim čovjekom kada stane pred lice samoga Boga, kad se susretnu oči u oči i kada ogoljen od svih svojih «znanja» i velikih fantastičnih teorija bude preispitan? Hoće li se i onda smatrati velikim poznavateljem Istine kad u prisudstvu te Istine spozna svoju zabludjelost i u dubini duše osjeti bol, kako svoje tako i zabludjelosti svih onih koje je vodio za sobom?? Što li će tada reći kada se susretnu, oči u oči, on i Bog...
Nema komentara:
Objavi komentar