Tekstovi o New age filozofiji i činjenice oko nastanka tog pokreta, preuzeti su ili interpretirani iz knjige "Proroci Novoga doba" fra. Josipa Blaževića u izdanju Teovizije








ponedjeljak, 6. rujna 2010.

Razgovori s New age Bogom II

             
Gerda Johst
    
«Suvremena žena, odrasla bez kršćanskog odgoja i kasnije se iz uvjerenja nije priklonila ni jednoj vjerskoj zajednici», koja se predstavila javnosti nakon suočenja s «pojavom medijalne nadarenosti u sebi». I kod nje, u knjizi «Nebrušeni dijamant» prepoznatiljvi su svi klasični elementi New agea (bezlično orjentirane) slobodne duhovnosti. Kako je spiritizam obilježje većine proroka Novoga doba, tako i Gerda Johst prepušta se vođenju svoje ruke («automatsko pisanje»). Od najranije dobi čula je odgovore na svoja pitanja, «ne u ušima već u glavi». Nakon slušanja o važnosti sakramenta krštenja na satu vjeronauka (kao dijete pohađala je naizmjence katolički i evangelički vjeronauk- otac joj je odrastao u evangeličkoj vjeri koju je napustio) zamolila je evangeličkog svećenika da ju krsti no njezin otac to nije dopustio. Te noći nakon razgovora svećenika i oca koji je prisluškivala, njezin «Ljubljeni Bog» rekao joj je kako krštenje njemu nije bitno te da će ju sigurno jednom primiti u svoje nebo a ona iz najdublje zahvalnosti obećala je Bogu da će se krstiti čim odraste. No sama svjedoči «Ovo svečano obećanje dano djetinjom ozbiljnošću nisam ispunila».
Objava njezinog boga u suprotnosti je s objavom koju je dao Krist: «Pođite po svem svijetu, propovijedajte evanđelje svemu stvorenju. Tko uzvjeruje i pokrsti se, spasit će se, a tko ne uzvjeruje, osudit će se» (Mk 16,15). Prema tim Isusovim riječima krštenje je ipak potrebno, bilo ono vodom (kako ga prakticiraju kršćanske crkve) bilo željom (uključuje sve osobe koje se ravnaju prema vlastitoj savjesti a bez svoje krivnje nisu upoznale Krista ni evanđelje ali bi, kada bi ga spoznale, bile voljne prihvatiti). U Gerdinim objavama o tome nema ni riječi.

Njezino mladenaštvo, do udaje, bilo je obilježeno zanemarivanjem duhovnog života. Preobrazbu je doživjela nakon smrti svojih roditelja kada je, u periodu oporavka, čitala knjigu okultne naravi u kojoj su bile priče o «medijalno obdarenoj» ženi. Zainteresirana osjećajem da i sama posjeduje takve sposobnosti, pokušala je uspostaviti kontakt s duhovnim svijetom. Prizvala je nevidljiva bića kojima, kako sama tumači, nije bila sposobna vladati nego su ju proganjala i prijetila joj te je na kraju upala u tešku psihozu straha. Takvi su simptomi uobičajeni kod osoba koje se bave okultizmom i spiritizmom te je uzalud tražiti tada pomoć na psihijatriji. Od tih sila oslobađa samo Krist.
Posredstvom tehnike automatskog pisanja, Gerda je uspostavila kontakt sa silama pakla. Naivno je povjerovala da njome upravljaju anđeli, Isus i Djevica Marija koji imaju važne poruke za početak Novoga doba. Da to nisu bili oni za koje su se predstavili jasno je iz njihovog upravljanja Gerdom oduzimajući joj mogućnost otpora što je nespojivo s Bogom koji poštuje čovjekovu slobodnu volju.

Tako Gerda piše za ženskog «anđela» Klarisu: «Ona me svojom voljom mogla prisiliti na stav poniznosti i toliko me čvrsto držati da nisam mogla učiniti nikakav pokret od svoje volje sve dok me ne bi opet pustila». Bog nikada ne zarobljava čovjeka ni na koji način i vjernik je slobodan (u svakome trenutku) okrenuti mu svoja leđa ako mu je volja, pa čak i u trenutku najviših stupnjeva svetosti. Te slobode nema u magiji i sotonizmu gdje Zlo zarobljava i oduzima čovjekovu slobodu.
U Gerdinoj «objavi» pred nama je neki kozmički Isus koji ne donosi više poruku spasenja nego protuslovi sam sebi nudeći «otkrivanje čudesa svemira» predstavljajući neku futurističku angelologiju o zvijezdama na kojima anđeli prihvaćaju svako zračenje ljubavi, osjećaje i misli ljudi te tako promiče utjecaj zvijezda i astrologiju od čijeg prihvaćanja biblijski Bog neumorno odvraća svoj narod.

Gerda je od Klarise primala i oštre prijekore ako bi se usudila razgovarati s njom kao prijateljicom a Isus (iz Evanđelja) ne zahtijeva ropsku pokornost već svoje učenike naziva prijateljima «Više vas ne zovem slugama (...); vas sam nazvao prijateljima jer vam priopćih sve što sam čuo od Oca svoga» (Iv 15,15), pa kako bi onda Njegov anđeo mogao tražiti pokoravanje i služenje ako On sam to ne traži od nas?

U svojoj zavedenosti Gerda je osuđena na milost i nemilost svojih «bogova». Upoznaje «bogove zvijezda» koji joj objavljuju da je svemir preplavljen životom (populariziranje kulta NLO-a) i tumači da se u potrebi smijemo za pomoć obraćati tim duhovnim bićima koja upravljaju zvijezdama nad nama kao i snažnim ljudskim dušama. Upućivanje na zazivanje ljudskih duša kako bismo osjetili snažne «struje ljubavi» samo je diplomatski izraz za čisti spiritizam!
U pogledu životinjskog svijeta, i kod Gerde, se susrećemo s idejama vegetarijanaca «Primite na znanje da okrutnosti koje se (nad životinjama) počinjaju, do Neba vape!» a u isto vrijeme nema ni riječi o zvjerstvima nad nerođenom djecom, o eutanaziji, izrabljivanju ljudi, logorima... Životinje su joj važnije od čovjeka, drugi planeti su joj važniji od zemlje, izvanzemaljci važniji od zemljana a njezine osobne objave autentičnije su joj od Božje iza koje stoje cijela pokoljenja.

Automatsko pisanje

Tehniku tzv. automatskog pisanja mnogi svrstavaju u područje parapsihologije a pokušava joj se čak i zaodjenuti mistično ruho. Kada bismo prihvatili teoriju samih medija o asistenciji nadnaravnih entiteta kao vjerodostojnu, na temelju zabilježenih poruka moglo bi se jedino zaključiti da su ih primili od samoga «oca laži». No taj se fenomen ipak čini objašnjiv i u području psihologije. Svi ti mediji (E. Swedenborg, N.D. Walsch, g. Johst...) bavljenje spiriizmom započeli su u nekom kriznom razdoblju života pa je njihove «parapsihološke sposobnosti» moguće objasniti i dijagnozom podvojene ličnosti ili imaginarnog dinamizma podsvjesnih mehanizama (iako treba napomanuti da ni đavao nikada ne drijema). Iako nije baš za sve đavao kriv, egzorcisti uočavaju opsjednutost i kod nekih osoba sa sposobnostima automatskog pisanja. I Jung koji je spadao među najvrsnije poznavatelje tajni ljudskog duha, na temelju vlastitih okultnih iskustava izjavio je da se u ponorima vlastite podsvjesti susreo s «bićima» koja sigurno ne pripadaju njegovoj podsvijesti nego ih je on sam prizvao odnekud.

Nema komentara:

Objavi komentar